donderdag 2 april 2009

Six Flags Great America


Het enige SixFlags wat we deze reis gaan bezoeken is GReat Adventure in New Jersey, USA. Dit park heeft de hoogste en snelste achtbaan ter wereld. Tevens zijn er nog een paar andere topbanen te vinden.

De meest in het oog springende baan is natuurlijk de Kingda Ka van 140 meter hoog. Je wordt hier in een paar seconde van 0 naar 190km per uur weggeschoten en dan recht omhoog.



Toch denk ik dat dit niet mijn favoriet wordt in dit park. Ik ben een grote fan van floorless banen, dus de baan waar ik het meeste naar uit kijk is Medusa. Een achtbaan met 7 inversies.




Ik ben heel benieuwd hoe dit park er bij ligt, want de SF parken zijn meestal niet zo mooi als bv Disney. Hier heb je altijd het idee dat alles wel een likje verf kan gebruiken.










De Coasters:

Batman the Ride
Blackbeard's Lost Treasure Train
Dark Knight
El Toro
Great American Scream Machine
Kingda Ka
Medusa
Nitro
Road Runner Railway
Rolling Thunder
Runaway mine Train
Skull Mountain
Superman - Ultimate Flight

2 opmerkingen: