woensdag 2 juni 2010

The end

Nou, de koffers zijn weer ingepakt, wij zijn frisjes opgepoetst, appartement opgeruimd en nu ben ik moe. Kortom, wij zijn er klaar voor. Morgenochtend gaan we weer op huis aan!

Vandaag nog de middag doorgebracht in beide parken van Universal Studioos. Eindelijk weer in ET geweest. Vindt Martin dus echt dom, maar ik vind het zoooo leuk! Hoewel ik de film dus niet heb gezien, moet ik van huilen. Ook nog even in Rip Ride Rock It geweest, de nieuwe coaster van Universal. Best geinig. Niet hysterisch gaaf ofzo, maar kan ermee door. Komt vooral omdat je voor tijdens de rit je eigen muziek kunt kiezen. En een achtbaanrit met de Beastie Boys die in je oor bleren, is toch weer eens wat anders! De lifthill is natuurlijk ook geinig, maar zo steil omhoog rijden is toch wat oncomfortabel. Je wéét dat je aan alle kanten vastzit, maar het is net of je er zo achteruit uitglijdt. Gelukkig is ie snel boven. Wat er overigens ook lollig aan is, is dat je tijdens je rit wordt gefilmd en gefotografeerd. Beneden kun je daar een stukje van zien en je kunt het natuurlijk ook aanschaffen. Hebben wij niet gedaan hoor, haha, je staat er niet zo heel flatteus op :-D

In Islands of Adventure ook nog rondgelopen. Wat ge-Hulkt (ik hulk, jij hulkt, wij hebben gehulkt) en op de valreep nog even in Dudley Do-Right Rip Saw Falls geweest. Stond maar 15 min. wachttijd!! Korter dan 60 minuten hebben wij het deze vakantie nog niet gezien, dus dat was scoren!

Helaas was de Wizarding World of Harry Potter nog steeds dicht. Wel was er de verrassing dat in de grote winkel aan het eind (of begin, ligt er aan waar je staat natuurlijk!) opeens HP-merchandise werd verkocht!! Gisteren nog niet! Dus maar even een fleece-deken aangeschaft, ben ik dol op!

Vervolgens met kleddernatte kleding in de auto gestapt en naar 'huis' gereden. Hebben we nog even ge-Yahtzeed (schrijf je dat zo?). Martin won eindelijk ook een keer! Hij is echt ingemaakt deze vakantie :-p.

Wat heb ik geleerd tijdens deze vakantie (je moet jezelf blijven ontwikkelen!). Nou, ik heb geleerd dat je ook in slippers stinkende zweetkakkers kunt krijgen. GATVER! Wist niet dat ik het in me had. Met nadruk op 'had', want nu heeft hebben mijn slippers het in zich en moeten ze chemisch gereinigd worden. Of ritueel verbrand. Daar ben ik nog niet over uit, ze lopen zo lekker. Ook heb ik geleerd dat je Nivea zonnebrandcreme (met name de SPF 30) gewoon weer uitzweet, met als gevolg dat ik steeds wit uitsloeg. Nou ben ik al vrij wit van mezelf (ik noem het zelf liever 'off-white'), maar nou leek ik wel op die kerel die de pre-show van Clyde & Seamore verzorgt. Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. Ook heb ik geleerd dat groente lekker zijn. Piepol, ik mis de aardappels met spinazie/bloemkool/sperziebonen etc. Je bent Hollandse of je bent het niet. De broccoli mis ik nou gek genoeg weer niet. Mensen die regelmatig hier komen weten wat ik bedoel, broccoli is volgens mij de enige groente die ze hier kennen. En dan geloof ik het liefst zo rauw mogelijk. Echt, van eten hebben ze hier geen kaas gegeten. En na iedere vakantie neig ik er weer naar om vegetarisch te worden. Maar ja, ik ben zo dol op ossenhaasjes he... Dat maakt het wel lastig. Ik ben gewoon semi-vegetarisch. Of selectief-vegetarisch. Ook heb ik geleerd dat ik niet gemaakt ben voor deze temperaturen. Tijden de vakantie vind ik het best leuk hoor, maar ik zou NOOIT kunnen functioneren in een klimaat als deze. En dit weekend wordt het hier gewoon NOG heter he! Pffff....

Voor de rest hebben we het natuurlijk ontzettend naar onze zin gehad. Afgezien van het slapen dan. Dat het lijkt alsof je gewoon op het balkon op klaarlichte dag ligt te slapen had ik al verteld, maar nog niet over de bijzonder muzikale (en overijverige!) kikkers en krekels. We hebben dus uitzicht over het meer(tje) en iedere nacht, als ik ernstige moeite doe om in slaap te komen, wordt ik getrakteerd op iets wat lijkt op de nieuwe broadwayversie van Les Miserables. In a capella. EN voor dove en slechthorenden onder ons, zodat ook de achterste appartementen goed kunnen meegenieten. Het is NIET normaal! Ik zat de buren al verrot te schelden (niet echt hoor, zou ik natuurlijk noooit doen) dat ze de tv te hard hadden aanstaan, maar het bleek dus de plaatselijke flora en fauna te zijn. :-S

Mensen vragen vaak wat ik nou het allerleukste park vind. Dat is een lastige. Ieder park heeft zijn ontzettend leuke kanten. Toch is Busch Gardens denk ik wel het leukst. Dat heeft vooral te maken met de aanwezigheid van de dieren. De combi van dieren en de coasters is voor ons gewoon een perfecte combi! Maar verder...ik vind ze allemaal zo leuk! Krijg ook vaak de vraag: als ik naar Orlando ga, moet ik dan naar Disney World of 'de andere parken'? Natuurlijk zeg ik dan dat je naar alle parken moet gaan! Maar als je ECHT moet kiezen??? Ligt er aan wat je zoekt. Als je betoverd wil worden, als je je kind wil wanen en als je magie wilt ervaren, dan moet je naar Disney. Wil je echte lol en vette attracties? Dan moet je de Flex-parken doen. Ik vind Disney echt SUPER-gaaf, maar het is écht te druk. Magic Kingdom ziet er in spotjes en filmpjes altijd betoverend uit, maar je ziet niet de honderden buggy's die je moet ontwijken, de hordes families die gewoon hele doorgangen blokkeren en al die krijsende kinderen! Het is tuurlijk leuk voor kinderen, maar het is hier gewoon veel te heet voor ze. Echt hoor, ik zie de lol er voor hun niet van in. Als ik Minister-President wordt (geen zorgen, is een kleine kans. Ik geloof niet in god en/of ben ook geen xenofoob), dan doe ik drie dingen: 1. ik verbied alle Birkenstocks (je krijgt alleen dispensatie als je verpleegkundige bent, waar ze overigens ook voor zijn bedoeld!!) 2. ik verbied alle religie (als je iets wel of niet wilt geloven, dan doe je dat maar in stilte of onder de grond ofzo. Boven de grond zijn we allemaal gelijk en gelukkig) en 3. 1x per maand is kindvrije dag in de pretparken. En dan ook in die volgorde he :-P Hoewel dat laatste volgens mij echt een gat in de markt is! Dus, Disney echt superleuk, maar neem wel een dosis geduld mee!! Laat geduld nou net iets zijn waar ik niet heel veel van bezit. Best lastig als fanatieke pretparkganger. Maar om op de vraag terug te komen 'welk park is het leukst'? De Efteling natuurlijk!! Zal wel jeugdsentiment zijn...

Maar goed, nu is het tijd weer plaats te nemen bij de voorstelling van Les Mis en lekker te gaan slapen. Lange dag voor de boeg! Overigens bedankt voor jullie leuke reacties! Net fanmail ;-) !! Volgend jaar weer naar Amerika (waarschijnlijk een roadtrip van Boston naar Atlanta), dus misschien tot dan! Groetjes! :-D


Rip Ride Rocket


The not loop van de Rocket


Twister


Follow the yellow brick road!


Eindelijk rustig, moeten we weer naar huis;-(


I love Coca Cola


Simpsons the ride is een zeer goede attractie


Geen pizza meer voor mij dit jaar


Potter spullen


Potter Fleece gescoord


...............been there, done that, going back!!!!

4 opmerkingen:

  1. De efteling ....???

    Verder erg bedankt voor het leuke blog, het was erg lekker zo in de ochtend met een bakkie en de laptop, even jullie blog lezen.

    Het zit er nu dus echt op...
    Ik hoop dat jullie goede terug vlucht/reis hebben zonder ongein.

    Bedankt en tot een volgende vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He, wat jammer dat het er nu op zit voor jullie, maar ook wel jammer voor mezelf hoor, want ik vind toch wel dat je erg leuk hebt geschreven.
    Op naar een volgende vakantie en een fijne terug vlucht.

    Groet Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tjonge...... het zit er alweer op. En nog een voordeel van de Efteling, het is er niet zo warm ;)

    Een voorspoedige terugreis gewenst en tot blogs!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk verslag alweer!
    Hopelijk hebben jullie een goede reis terug gehad.

    Groetjes
    Davina (mikdaf; orlandotips)

    BeantwoordenVerwijderen