maandag 24 mei 2010

Airwolf

Gisteren (het is inmiddels alweer maandagochtend) een bijzonder rustig dagje gehad. Alles is hier leuk en fijn hoor, maar ik heb één probleem: ik slaap werkelijk voor geen meter! En iedereen die mij kent, weet dat dat gewoon niet goed kan gaan. En waarom slaap je dan zo slecht, vraag je je af?? Nou...omdat ze hier volgens mij nog nooit van gordijnen hebben gehoord!! Er hangen alleen witte luxaflexjes voor de ramen. Dat is voor mij dus echt redelijk rampzalig, want dat betekent dat ik bij de eerste lichtflakkering gewoon wakker word! NIET GOED! Maar goed, dat had gisteren dus tot gevolg dat ik 's middags gewoon - hoe gezellig!? - heb liggen slapen. Wel een uur of drie ofzo.

Maar goed, dat was ná een enerverend ochtendje! Om 9.15 uur hebben we een helikoptervlucht boven Orlando gedaan. Was een aparte ervaring. Natuurlijk duurt de vlucht niet lang, wij hadden er eentje gekozen van zo'n 10 minuten, dat kost je 45 dollar p.p. Wij hebben gekozen voor de vlucht boven Universal Studio's, dus niet over Disney. Dat had er wel bij gekund, maar dan was je 135 dollar p.p. kwijt geweest. Terwijl je met een andere helikoptermaatschappij(tje) (die dichter bij Disney ligt) voor iets van 40 dollar p.p. over Disney kunt vliegen. Ben je dus veel goedkoper uit. Het is alleen wel opvallend dat ze niet (geen enkele maatschappij) over Magic Kingdom vliegen...

Maar wel geinig hoor, in zo'n helikopter. Van buitenaf lijkt het nog wat, maar als je er eenmaal in zit is het vrij krap (Martin zat voorin naast de piloot en ik achterin) en als ie eenmaal de lucht in gaat, voelt het ook wat 'wiebelig'. Je vliegt 240 meter hoog met iets van 200 km per uur. Zou je overigens niet zeggen hoor, het voelt lager én langzamer.

Na de helikoptervlucht zouden we naar Aquatica gaan, maar ik dacht vanuit de helkopter te zien dat het bij Seaworld helemaal leeg was. Zodoende zijn we eerst naar Seaworld geweest. En ik kan je vertellen: ik zag het verkeerd... :-S Het was best druk. Dus eerst even naar Kraken geweest (de favo van Martin) en daarna in de rij voor Atlantis. Er stond dat de rij 10 minuten zou zijn, maar ik denk dat zij het óók een beetje verkeerd hadden gezien. Rij was nl. gewoon ruim een half uur. En uiteraard, toen wij bijna het licht aan het einde van deze donkere tunnel konden zien, had ie een storing. Na 10 minuten zijn we maar uit de rij gegaan. Ook omdat ik niet had ontbeten (is echt zo ontzettend dom met dit klimaat) en ik beetje van die knikkende knietjes kreeg.

Dus even wat gegeten en daarna door naar Aquatica. Martin had eens gelezen in een blog van iemand dat ze een cabana hadden gehuurd, dus wij dachten: doen wij ook (aangezien schaduw mij veel waard is, mijn Nederlandse huidje is niet gemaakt voor zoveel zon)! Ja duh...is dus 100 dollar!! Doeiii! Voor die anderhalf uur dat wij daar zijn, nee, sorry. Zoals eerder gezegd doe ik dus niet aan zwemmen en moest Martin zich dus in zijn eentje vermaken en heb ik lekker op een stoeltje van een restaurant in de schaduw zitten lezen. Maar ook hier was het druk, dus Martin had het ook vrij vlot bekeken. En mijn gebrek aan slaap voor drie nachten (echt, als je een tip hebt, let me know! Heb vannacht proberen te slapen met zo'n vliegtuigoogmasker, is toch ook niet heel optimaal) begon zich te wreken. Dus zijn we naar het appartement gereden.

Martin heeft daar naar een wedstrijd van de Tampa Bay Rays gekeken en ik heb dus heerlijk (op de bank) liggen slapen. Daarna wat opgefrist en naar de bios geweest bij Downtown Disney. We zijn naar Shrek geweest in 3d. Wel een geinige film, vooral de kleine dingetjes zijn geweldig en Puss steelt weer de show, maar niet hysterisch lollig ofzo. Denk dat ze er goed aan doen de serie films hierbij te laten. Nou, na de film nog even daar rondgelopen, want het was zulk lekker weer! Het was natuurlijk al 22.00 uur en dan wordt het hier pas echt lekkerr! :-)

Helikoptershots







Aquatica



Discovery Cove (zwemmen met dolfijnen!)



Manta en Kraken in Seaworld





Shamu's spetterbadje



Wet 'n Wild


Island of Adventure



Charlie Bravo Echo...Over...



Come in Charlie Bravo Echo...Over


6 opmerkingen:

  1. Ziet er heel erg leuk uit die helikoptervlucht. Leuk idee wel pittig aan de prijs voor 10 minuten. Aan de andere kant het is wel een gave ervaring !!

    Leuke foto,s ook.

    Wat het slapen betreft, koop bij wallmart, 5 mg Melatonine tabletten, 1 tablet 20 min voor je naar bed gaat innemen en slapen maar. Melatonine is een lichaams eigen stof die normaal je slaap opwekt. Ik heb het ook vaak de eerste dagen dat ik erg vroeg wakker ben in de VS, en dan helpt het wel. Ook op de terugvlucht doe ik dat. Wellicht hebben anderen weer andere tricks..

    vr gr
    Rick

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie foto's zo vanuit de lucht zeg. Lijkt me inderdaad een geweldige ervaring.

    Wat dat slapen betreft, kun je niet een badlaken o.i.d. voor het raam bevestigen ? Ligt er geen extra deken in de kast of zo'n sprei van het bed kun je natuurlijk ook proberen voor het raam te hangen. Of alledrie ! hahaha

    Succes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Via het orlandoforum kom ik bij jullie weblog. Nou de stemming zit er al gelijk goed in bij jullie!!

    En leuk zo'n helicoptertour boven Orlando. Het is toch weer eens een andere manier om al die pretparken te bekijken.

    Geniet lekker daar van het mooie weer en het heerlijke Florida!! Een tip om goed te slapen heb ik helaas niet. Ten zij je bereid bent om echt zware maatregelen te nemen, maar ik denk niet dat je dat bedoelt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo!!!
    Wij hadden inderdaad ook een cabana gehuurd, het is inderdaad wel prijzig maar wij waren er dan ook van begin van de dag tot eind van de dag en dan is het echt wel te doen.
    Jammer van de drukte, wij waren op een doordeweekse dag geweest en konden overal zo doorlopen.
    Maar ik houd jullie blog goed in de gaten want jullie zijn ook druk zeg!!
    Leuke foto;s!
    Groetjes Simoon (moontje orlandotips forum)
    http://korenberginflorida.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een super leuke fotos vanuit die heli echt kaaaai mooi...en wat dat slapen betreft...echt een keertje heel lang opblijven dus om een uur of 1 snachts naar je bed. overdag niet slapen...anders kom je er niet doorheen ..
    gr marij ( orlandoforum)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, wat klinkt dat bekend dat slecht slapen vanwege het licht...
    Ik heb er ook altijd last van, heb thuis nl. van die rolluiken voor het raam en is dus echt stik donker.
    Ik sliep vorig jaar dus inderdaad met zo'n slaapmasker op, niet charmant maar ach, die vent die naast je ligt kent je toch al...(tenminste, daar ga ik vanuit :-))

    Die Melatonine ga ik in ieder geval ook scoren dit jaar om te testen, wie weet, laat eens horen wat je hebt geprobeerd.

    Wel te rusten!

    BeantwoordenVerwijderen